Gustav Klimt – taneční divadlo
premiéra : 27.9. od 19:00 hod., v divadle F.X.Šaldy v Liberci
libreto,režie, choreografie : Alena Pešková
hudba : Monika Načeva, Tomáš Vtípil, Gustav Mahler, Alban Berg…
scéna : Richard Pešek jr.
kostýmy: Monika Kletečková, Alena Pešková
as. choreografie : Anna Ščekaleva
projekce. Pavel Hejret
…fotografie ze zahajovací zkoušky a natáčení projekcí…
Co Vás čeká po létě? Jaká bude následující sezóna ?
„Velmi , velmi brzy po létě budeme mít v Liberci slavnostní premiéru tanečního divadla Gustav Klimt – která vzniká u příležitosti 130. výročí založení divadla. Gustav Klimt je další významná osobnost která se „dotkla“ tohoto divadla, a to přímo opony. Spolu se svými „kumpány“ jí krásně „vymaloval“. Ne ještě svou rukou typickou, ale je to On – „Triumf lásky“. „Klimtovku“ si do Liberce jezdí v létě fotit turisté z celého světa. V rámci prologu našeho představení bude vždy k vidění. Hudbu nám právě dopisuje Monika Načeva s Tomášem Vtípilem, ale uslyšíme i Albana Berga, Gustava Mahlera či Ludwiga van Beethovena. Na scéně opět pracuje můj bratr Richard Pešek jr. Je to tak trochu oříšek. Co chcete dělat vedle Klimta?..někdy jde záměrně kontrapunktem proti němu…někdy s harmonií k němu…. Ale já to také celé nepojímám jako žádný dokument. Je to spíše má představa představ Klimtových …značně předsmrtně popletených…jeho ženy , sny, strachy…“
Gustav Klimt – další velká světová osobnost, která se „dotkla“ našeho divadla – a to přímo opony, i když ne ještě svou rukou typickou – a které chce Liberecký balet vzdát hold. Nebudeme zde popisovat Klimtův život, ani hodnotit jeho dílo. Před oponu i za oponou bude stát Klimt jako naše představa motivů, důvodů a příčin takového života a díla. Klimt jako světec i jako brutální barbar. Klimt plachý, zranitelný, i Klimt agresivní… ve vztahu k sobě, ke svému okolí a… k ženám. Klimt který potřebuje vnější řád, aby ovládl svůj vnitřní chaos… A jak lze toto vše vystihnout téměř beze slov? Jako Klimtův obraz, jako „secesní balet“: v popředí civilní výraz v nadpozemské formě, v pozadí ornament, uvnitř velký ideál, a božská krása na hranici kýče…
Diskuze je uzavřena.